05.02.2014
do : Posłowie na Sejm Rzeczpospolitej Polski
Parlamentarny Zespół Przyjaciół Odry
55-320 Malczyce
Ul. Sadowa 19
SZANSA NA PRZYSZŁOŚĆ
|
kom 785 808 927
http://szansanaprzyszlosc.blogspot.com
…………………………………………………………………………,,,………………………
Działając w imieniu sympatyków
FUNDACJI SZANSA NA NA PRZYSZŁOŚĆ
oraz osób którym leży na sercu los rzeki Odry chciałbym zwrócić się do
Państwa z prośbą o wyjaśnienie kilku kwestii związanych z rzeka Odrą,
dotykających bezpośrednio lub pośrednio interesów obywateli zamieszkujących nad
korytem rzeki Odry.
Mieszkamy w miejscowości
Malczyce pow Środa Śląska gdzie działa
jeden z nielicznych już portów. Port Malczyce był
jednym z większych na Odrze. Do dziś
zachowały się w nim trzy zsypy służące do załadunku materiałów sypkich na barki
ale głównym działaniem jest budowa i naprawa barek. Niestety przyszłość nie
rysuje się zbyt optymistycznie i losy tej inwestycji są zagrożone również.
Nadmienię iż jest to miejsce pracy ok 70 osób.
Komisja
Europejska na czele z Panem Komisarzem ds. Komunikacji - Siima Kallasa ,
przedsięwzięła starania mające na celu wykreślenie Kanału Teltow i
Kanału Odra – Szprewa z istniejącej
sieci TEN – T. Oznacza to trwałe odcięcie od transgranicznych sieci szlaków
wodnych południowo – zachodniej Polski. Oznacza to postępujące pogorszenie się,
już strasznie zubożałych, warunków bycia konkurencyjnym dla osadzonego w tym regionie przemysłu i ciągłe
nieproporcjonalne duże obciążenie dla sieci komunikacji drogowej.
Chciałbym również zwrócić Państwa uwagę i uderzyć na alarm gdyż nasza,
Polska infrastruktura transportowa związana z potencjałem rzeki Odry, od lat ulega degradacji zamiast się
rozwijać. Nadmienię tylko iż nasi
sąsiedzi, Niemcy systemem dróg wodnych
transportują rocznie ok 12% całości
transportowanego towaru, natomiast w Polsce jest to ok. 1%, mimo iż pod
względem liczebności mamy drugą flotyllę w Europie.
Zły stan infrastruktury rzeki Odry
wpływa również na bardzo powolny rozwój turystyki i rekreacji, gdyż
żeglowność Odrą jest bardzo ograniczona
co uniemożliwia sprawne poruszanie się jednostek pływających nurtem rzeki.
Zwracam się z gorącą prośbą o
odpowiedź i ustosunkowanie się do powyższych kwestii.
z
wyrazami szacunku
Piotr Frankowski
Prezes fundacji SZANSA NA PRZYSZŁOŚĆ
Warszawa 22.01.2014
w imieniu
Przewodniczącego Parlamentarnego Zespołu Przyjaciół Odry, pana posła Ryszarda
Galli zapraszam Państwa na najbliższe posiedzenie Zespołu, które odbędzie się
w dniu 22 stycznia 2014 r. (środa) o godz. 16.00 w sali komisyjnej
01/bud. F.
Przedmiotem spotkania będzie DOKUMENT IMPLEMENTACYJNY DO STRATEGII ROZWOJU TRANSPORTU DO 2020 R. (z perspektywą do 2030 r.) - dyskusja nt. projektów śródlądowych w części dotyczącej rzeki Odry.
z poważaniem,
Magdalena Jóźwiak
młodszy specjalista
Biuro Obsługi Posłów
Kancelaria Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa
T: 22 694 16 02
Przedmiotem spotkania będzie DOKUMENT IMPLEMENTACYJNY DO STRATEGII ROZWOJU TRANSPORTU DO 2020 R. (z perspektywą do 2030 r.) - dyskusja nt. projektów śródlądowych w części dotyczącej rzeki Odry.
z poważaniem,
Magdalena Jóźwiak
młodszy specjalista
Biuro Obsługi Posłów
Kancelaria Sejmu
ul. Wiejska 4/6/8, 00-902 Warszawa
T: 22 694 16 02
..............................................................................................................................................................
Samospełniająca się przepowiednia? Nie tak dawno przy okazji awarii jazu w Januszkowicach napisałem, że wskutek wycofania przez Prezesa KZGW środków przeznaczonych na bieżące remonty jazów Odry Skanalizowanej i przesunięcia ich na modernizację Wrocławskiego Węzła Wodnego może dojść do awarii kolejnych jazów.
Stało się: na następnym jazie na skutek awarii uszczelnień doszło do samoczynnego opuszczenia segmentów i braku piętrzenia. Tym razem awarii uległ stopień wodny Zawada - opadły dwa z trzech segmentów, które były sprawne, bo jeden z segmentów jest wyłączony z eksploatacji. Należy tu wspomnieć, że na jazie Wróblin od roku również całkowicie nieczynny jest jeden z trzech segmentów. Ściślej: jest unieruchomiony w pozycji podniesionej (piętrzącej) a obsługa stopnia nie ma odwagi opuścić go nawet podczas wezbrań, gdyż najprawdopodobniej nie dałoby się go już podnieść. To kolejny jaz, który z powodu braku środków czeka na remont.
Mój "czarny scenariusz" news.php?readmore=1520 spowodowany wycofaniem się OT Logistics z przewozów węgla w relacji Gliwice - Wrocław zaczyna się sprawdzać: brak presji ze strony przewoźnika na prawidłowe utrzymanie szlaku powoduje całkowitą beztroskę (nie)odpowiedzialnych za tzw. "gospodarkę wodną" i tyko patrzeć jak infrastruktura żeglugowa Odry ulegnie całkowitej dewastacji.
Pod ostrą krytykę należy przedłożyć projekt nowelizacji ustawy "Prawo wodne" i związanych z nią regulacji dotyczących tzw "reformy" gospodarki wodnej. Pierwsze efekty tej "reformy" spłodzonej przez duet Sumisławski - Gawłowski właśnie obserwujemy od początku roku na Górnej Odrze. W najbliższym czasie Rada Kapitanów opracuje odpowiednią ocenę założeń tej "reformy" i wystosuje stanowczy protest przeciwko wprowadzeniu jej w życie w takim kształcie jaki przedstawili jej autorzy.
PS. Przed chwilką otrzymałem wiadomość, że jaz Zawada udało się podnieść. Przywracane jest piętrzenie co zapewne spowoduje ponownie gwałtowny spadek lustra wody we wszystkich "polach" poniżej.
kpt. ż.ś. Andrzej Podgórski
rzecznik Rady Kapitanów
rzecznik Rady Kapitanów
................................................................................................................................................................
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz